Seks na zdrowie

Gwarancja pięknej cery i zdrowia przez długie lata? Seks na zdrowie! W jaki sposób regularnie uprawiane miłosne igraszki oddziałują na […]

seks na zdrowie

Gwarancja pięknej cery i zdrowia przez długie lata? Seks na zdrowie!

W jaki sposób regularnie uprawiane miłosne igraszki oddziałują na nasz organizm? Jak wpływa seks na zdrowie i urodę?

Seks na zdrowie

Zastrzyk estrogenu

Choć nie każdy zdaje sobie z tego sprawę, seks pozytywnie oddziałuje na naszą cerę. Nie tylko poprawia ukrwienie skóry i ją napina, ale także opóźnia biologiczne objawy starzenia się, a podczas pocenia powoduje osuszenie gruczołów łojowych.

Dlaczego kobiety, które regularnie przeżywają orgazm mają mniej zmarszczek?

Jest to zasługa rosnącej wówczas produkcji kolagenu. To jednak nadal nie wszystko. W trakcie aktywności seksualnej organizm kobiety wytwarza podwójną ilość estrogenu, który sprawia, że paznokcie są mocniejsze, mniej łamliwe i nie rozdwajają się. Dzięki temu hormonowi także włosy nabierają blasku i znacznie szybciej rosną.

Recepta na infekcje

Seks skutecznie wzmacnia także układ odpornościowy. System immunologiczny działa najintensywniej w nocy i właśnie wtedy najczęściej mamy czas na współżycie. Jego regularność chroni nas przed infekcjami w sezonie jesienno-zimowym. Ponadto to dobry sposób na gorączkę, migreny czy bóle reumatyczne. Aktywność seksualna to ponadto gwarancja równowagi w gospodarce hormonalnej, a w konsekwencji dobrego nastroju. Dopływająca do mózgu podczas stosunku płciowego duża dawka tlenu powoduje, że jest on lepiej ukrwiony i sprawniej pracuje. Estrogeny chronią nas w dodatku przez chorobą Alzheimera i osteoporozą.

Sprawdzony lek na bezsenność

Gdy naszą głowę zaprzątają codzienne problemy, mogą pojawić się kłopoty z zasypianiem. W czasie seksu zapominamy o zmartwieniach, a po skończonym stosunku jesteśmy przyjemnie zmęczeni. Na skutek orgazmu dochodzi też do wzrostu poziomu serotoniny, czyli hormonu powodującego senność, dzięki czemu znacznie łatwiej jest nam zasnąć. Z kolei poranny stosunek z partnerem podnosi poziom oksytocyny – „hormonu miłości”, który pogłębia naszą bliskość i przynosi poczucie bezpieczeństwa.

Trening w sypialni

Regularne uprawianie seksu przynieść może mieć niekiedy lepsze skutki niż trening na siłowni. W czasie jednego stosunku można spalić nawet 200 kalorii, co stanowi odpowiednik 15-minutowego biegu na bieżni.

Które z pozycji najlepiej wpływają na naszą sylwetkę?

  • Zmodyfikowana wersja pozycji misjonarskiej, w której obejmujemy partnera nogami w biodrach lub kładziemy je na ramiona.
  • Mężczyzna leży na plecach, kobieta natomiast jest na górze, przylega do niego i mocno pracuje biodrami oraz nogami.
  • Doskonałą propozycją dla silnych mężczyzn jest seks na stojąco. Na początku warto wypróbować tego typu igraszki opierając się o meble czy ścianę, a następnie przejść do pozycji bez podparcia.

Bardziej intensywny wysiłek fizyczny wymusza seks w nieco bardziej nietypowych miejscach, jak kabina prysznicowa, wanna, stół czy krzesło. Gdy w czasie igraszek intensywnie poruszymy biodrami, spalić możemy dodatkowe 50 kalorii.

Częściej nie znaczy lepiej

Nie ma jednak jednoznacznej odpowiedzi na pytanie o optymalną częstotliwość stosunków seksualnych. Jest to bowiem kwestia niezwykle indywidualna, trudno więc powiedzieć, jaka dawka seksu wpłynie pozytywnie na nasz organizm. Regulują to zarówno uwarunkowania psychologiczne, biologiczne, jak i poziom hormonów, faza cyklu miesięcznego czy temperament.

Seks uprawiajmy zatem wtedy, gdy mamy na niego ochotę przy każdej nadarzającej się okazji.

logo