Zdrowa i piękna skóra

Walka z cellulitem w domu i w biurze

Redakcja Dermatolog.pl, 26 stycznia 2015

Walka z cellulitem w domu i w biurze

Balsamy, olejki, peelingi to nie jedyny ratunek na pomarańczową skórkę. Nie mniej istotną rolę przy zwalczaniu cellulitu odgrywają zmiany w diecie i proste ćwiczenia fizyczne, które możemy wykonywać w domu, a nawet w biurze. Kluczem do sukcesu jest w ich przypadku systematyczność. Wystarczy przez 2-3 dni w tygodniu poświęcić na nie pół godziny, aby walka z cellulitem przyniosła satysfakcjonujące efekty.

Walka z cellulitem

Walka z cellulitem – rola ćwiczeń

Ćwiczenia na cellulit odgrywają szczególną rolę dla takich partii ciała jak uda, pośladki czy brzuch. Nie tylko prowadzą do redukcji nieestetycznych zmian, ale także poprawiają elastyczność mięśni, usprawniają krążenie, pobudzają do spalania tkanki tłuszczowej, przyśpieszają obieg limfy i zwalczają obrzęki (tzw. cellulit wodny). Nie ma przeciwwskazań do ich wykonywania w żadnym wieku. Mogą stanowić samodzielny zestaw ćwiczeń albo towarzyszyć innej aktywności ruchowej, którą uprawiamy na co dzień (np. jazda na rowerze, basen czy jogging).

 

Po rozgrzewce do dzieła

Najlepiej gdy ćwiczenia antycellulitowe poprzedzimy krótką rozgrzewką. W tym celu możemy przez ok. 10-15 minut wykonywać pajacyki, bieg w miejscu czy tradycyjny rowerek. Tak przygotowane ciało lepiej poradzi sobie z wysiłkiem fizycznym. Jeśli jednak chcemy wykonywać niektóre ćwiczenia na cellulit w miejscu pracy, można zrezygnować z rozgrzewki i od razu skoncentrować się na wybranych partiach ciała. W ramach treningu możemy wykonywać poniższe ćwiczenia:

 Ćwiczenia na callulit – uda

  • Pomiędzy nogi wkładamy średniej wielkości piłkę i ściskamy ją w rytmiczny sposób. Unosząc dodatkowo pięty sprawimy, że będą pracowały także nasze łydki.
  • Siedzimy wyprostowane na krześle i zginamy kolana pod kątem 90 stopni. Unosimy jedną nogą i mocno napinamy uda, po czym to samo powtarzamy z drugą nogą.
  • Stajemy z nogami rozstawionymi na szerokość bioder i wraz wydechem wykonujemy taką pozycję, jakbyśmy chcieli usiąść na krześle. Następnie z wdechem wracamy do pozycji wyjściowej. Przysiady wykonujemy 20-30 razy.

Ćwiczenia na cellulit – pośladki

  • W dowolnej pozycji (siedząc przed komputerem czy stojąc w kolejce) mocno napinamy i rozluźniamy mięśnie pupy. Trenując tak 3 razy dziennie możemy spodziewać się poprawy wyglądu pośladków.
  • Leżąc na plecach nogi rozstawiamy na szerokość bioder. Wraz z wydechem podnosimy ciało i unosimy pośladki, podczas gdy głowa i ramiona swobodnie opierają się na posadzce. Wracamy do leżenia i powtarzamy ćwiczenie.

Ćwiczenia na cellulit – brzuch

  • Siedząc na krześle ze stabilnymi barkami wykonujemy energiczne skręty biodrami. Podczas tego pilnujemy, by tułów był cały czas skierowany w przód.
  • Leżąc na plecach z podniesionymi kolanami i rękoma utrzymywanymi za głową wyobrażamy sobie, że jedziemy na rowerze. Pedałujemy w równym tempie zbliżając raz po raz kolana do głowy.

 

Ruch to nie wszystko

Po wykonaniu serii ćwiczeń na cellulit możemy wykonać stretching, który rozluźni mięśnie i pozwoli nam się zrelaksować. Wypijamy także 3-4 szklanki niegazowanej wody mineralnej, która uspokoi pragnienie i pomoże w oczyszczaniu organizmu. Pamiętajmy jednak, że walka z cellulitem nie może sprowadzać się wyłącznie do ćwiczeń.

Nie zapominajmy o niezbędnych zmianach w diecie, wśród których najważniejsze to:

  1. Jedz mało, ale częściej.
  2. Zapomnij o fast foodzie, nadmiarze soli, słodyczach i alkoholu.
  3. Zastąp czerwone mięso drobiem i rybami.
  4. Każdy Twój posiłek powinien zawierać warzywa lub owoce.
  5. Do listy swoich ulubionych produktów dodaj: świeże zioła, zboża, kiełki, strączki, kasze, orzechy, oleje roślinne i zieloną herbatę.

 

Należy zatem trzymać się zasad dietetycznych, włączając do codziennej aktywności ćwiczenia antycellulitowe i dodatkowo sięgnąć po odpowiednie preparaty, kosmetyki. Takim sposobem walka z cellulitem będzie skuteczna i na pewno w szybkim czasie poprawimy wygląd naszej skóry.

Powiązane artykuły

Napisz komentarz

Dodaj komentarz

Znajdź dermatologa na skróty

Dermatolog to lekarz specjalista, który zajmuję się w leczeniem skóry, włosów oraz paznokci. Dermatologia to dziedzina medycyny, którą możemy podzielić na dermatologię leczniczą oraz estetyczną. Dermatologia lecznicza, jak sama nazwa wskazuje, skupia się na leczeniu chorób skóry takich jak afta, łuszczyca, czerniak, łysienie, trądzik różowaty, i wiele innych. 

Dermatologia estetyczna skupia się na poprawie kondycji skóry i spowolnieniu procesów starzenia. W dermatologii estetycznej stosuje się preparaty i zabiegi na usuwanie zmarszczek, usuwanie znamion, itp. Często leczenie chorób skóry, takich jak trądzik pospolity, wymaga też wykonania zabiegów estetycznych w celu usunięcia blizn potrądzikowych lub przebarwień skóry. 

Dermatolog specjalizujący się w leczeniu chorób skóry może jednocześnie być specjalistą dermatologii estetycznej lub szeroko pojętej medycyny estetycznej.  Dermatochirurgia zajmuje się usuwaniem chirurgicznym lub laserowym zmian skórnych takich jak różne rodzaje znamion – naskórkowe i melanocytowe, naczyniowe, łojowe i potowe -włókniaki, kurzajki, kaszaki, i inne.